Penantian


Kehidupan ini penuh dengan persoalan dan kadang-kadang ianya benar memberi dugaan dalam hidup ini. Aku yang berdiri sendiri, seolah sedang memerhati apa yang sedang berlaku. Setiap saat, hati berbicara dan berbisik-bisik. Suara merdu yang lunak di dengar sering bermain difikiran. Wajah-wajah yang didambarkan tak seindah sebuah penantian. Aku yang kini keseorangan, sebenarnya tidak terasa sunyi dengan bisikan-bisikan angin.

Sebuah harapan terbina dari keikhlasan kerana luhurnya kata-kata yang ku keluarkan. Benarlah apa yang ku fikirkan, hanya ketabahan yang menebal menjadi benteng dari aku terus terlena dalam bayangan sendiri. Kadang kala, aku tersipu malu atas hati yang kucurahkan. Mungkin jawapannya menggembirakan.Tetapi penantian itu tetap telaksana sudah.

Manusia itu sendiri delahirkan dengan penuh tanggungjawab. Manusia itu juga tahu akan hakikat penantian. Dimana letaknya harapan dan ketulusan. Semua bangun dan berdiri, bila hati bersatu kembali. Telah banyak yang kecundang dan telah banyak yang kecewa. Sesunggunya penatian itu tidak pernah berhenti. Aku percaya akan penantian ini dan aku percaya pada janji ini. Biar pun hari-hari ini begitu pahit, namun ku cuba pertahan kan juga. Titisan air mata ku ini, sudah mampu untuk meneyelimutkan aku dan melemaskan aku. Tetapi tidak sesekali aku berputus asa kerana, penantian ini sungguh bermakna dalam hidup ini.

p/s : Bertahanlah dari kecundang ditengah jalan. Bersabarlah atas dugaan, kerana penantian itu pasti berakhir.





6 comments:

  1. dah lama u x update ur blog.......Good to know u still blogging ~visit my blog yeah ~


    from, estefania sofea

    ReplyDelete
  2. Terima kasih sebab selalu perhati kan blog saya :) ....estefania sofea

    ReplyDelete
  3. didik lah diri untuk bersabar..dan melawan kehendak...krn, pasti akn dapat yg lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) semua orang pasti akan lalui semua ni cuma situasi je berbeza :)

      Delete
  4. bersabarlah..d akhir munajatmu psti ada hadiah yg lbh baik dri Allah...^_^

    ReplyDelete
  5. penantian satu penyiksaan tetapi di akhirnya akan mengukir seribu kebahagiaan...bersabarlah dlm penantian kerana ia akan mendidik jiwa utk menghargai nilai kesabaran kita... slm syg :-)

    ReplyDelete