Kesunyian



Kesunyian dan kesepian, selalunya semua akan merasa perasaan ini. sebenarnya setiap manusia memang memerlukan teman, tak kiralah apa jua keadaan dan situasi. Antara keadaan yang kita memerlukan teman ialah bila kita dalam keadaan sunyi dan sepi. Apabila dalam kesunyian, berbagai-bagai perkara akan bermain difikiran. Kadang2 ianya membuatkan kita lebih beremosi dan membuatkan hati kita mudah tersentuh. Semuanya berlaku bila diri berada dalam kesunyian dan kesepian. Sebenarnya dalam keadaan macam ni jugak , kita dapat memuhasabah diri dan masa ini jugak kita akan dapat mengetahui kelemahan dan kelebihan kita.

Dalam situasi macam ni saya ingin gambarkan diri saya dan pengalaman saya. Antara sebab jadi sunyi dan sepi adalah kerana masalah dan kadang2 kerana apa yang saya impikan tak kesampaian. Semuanya adalah disebabkan faktor dalaman, saya lemah dalam dalam mengawal emosi sendiri. Tapi semuanya buat seketika, bila sunyi saya lebih suka termenung melihat keadaan sekeliling. Sekurang-kurangnya dapat saya mencari sesuatu yang baru dan dapat
saya mengurangkan tekanan bila keseorangan.

p/s : buat kawan2 kalau yang kesunyian cepat2 cari pasangan hidup kalau adik2 pulak cari lah seramai mana kawan yang boleh, dan jangan sombong, nanti orang tak suka kan kita. sekian dari saya, yang baik jadi ikutan, yang tak elok jadi sempadan atau jurang.

9 comments:

  1. erm..ade sesetengah ambil jalan utk sunyi sebab tanak org tahu masalah mereka

    mmg perlu bergaul dan cari rmi kawan.
    sekurang-kurangnya
    benda cmtu la
    yg bt kan kite heppy

    :)

    ReplyDelete
  2. F a N T a S Y ...mmm..mencari kawan yang ikhlas bukan nye mudah tapi..kita mesti jadi orang yang paling sabar.. baru orang respect kita... terima kasih kongsikan idea...

    ReplyDelete
  3. huhu..
    kolo aq mmg suke ber diam dri..
    tpi kolo ade yg cke kat aq..
    huhu..
    untng beb..
    hahaha..

    ReplyDelete
  4. ha3... apa lah kau ni Cha..kalau kau tak cari macam mana nak dapat... takkan perigi nak cari timber

    ReplyDelete
  5. jumana...mmm... cari lah teman untuk berbicara...he3

    ReplyDelete
  6. he3
    teman ramai..tp x ramai yg bleh phm kite kn? :D

    ReplyDelete
  7. mmm...betul tu.. kawan dgn semua orang tapi tak semua faham dan tahu tentang perkara yang kita suka dan tak suka...mmm

    ReplyDelete
  8. terima kasih atas p'kongsian yg amat bermanfaat utk insan yg sdg kesunyian mcm sy .. haha

    ReplyDelete