Lihat Diri di Cermin




Wajah adalah antara anugerah yang paling besar dikurniakan oleh Allah. Setiap manusia mempunyai berbeza-beza rupa wajah mahupun warna. Semuanya melihatkan kita tentang diri dan mengambarkan peribadi kita. tak semua manusia yang cantik rupanya akan mempuyai hati cantik. Ini semua bergantung kepada, di mana terletaknya hati mereka. Hati manusia belajar dan terus mencari perubahan. Sebab itu kita mestilah memperbanyakkan melakukan perkara yang baik..dan tinggalkan perkara yang buruk. Biarlah orang lihat rupa kita seumpama hati kita. bagi yang rupa kurang jangan lah merendah diri, kerana semulia-mulia manusia ialah manusia yang mempunyai hati yang cantik yang belajar dari kesilapan dan membuat kebajikan kepada orang lain.

Peliharalah kecantikan rupa, hati dan perbuatan. Dimana ianya kan menampakkan hasil yang cantik diwajah kita. orang yang melihat kita pasti akan merasa senang. dan akan menjadikan kita sebagai contoh yang baik. Percayalah, pada ketentuan hidup yang Allah aturkan untuk kita. Bila cantiknya hati maka cantiklah keseluruhan diri kita.

p/s: kepada rakan2 pelihara lah peribadi selaras dengan rupa dan hati, supaya kita jadi insan yang di hormati dan di sayangi..

4 comments:

  1. sy dh 3 bln tak mengadap cermin...huhu
    (tipu :p)
    lihat diri di cermin..usia mkin bertambah, wajah mkin berubah,perjalanan semakin petang..
    amal??Hhuhu :)

    ReplyDelete
  2. jumana...mmm...bagus lah kalau kita masih beringat pada..usia kita...mmm

    ReplyDelete
  3. hmm.. thx.. sy tersedar mengenai satu perkara selepas baca entri ni.. hope sy tak terus terleka..

    ReplyDelete
  4. mizz saifa... mmm.. insyallah... sekiranya kita tak leka..kita akan mendapat habuan yang baik di dunia mahu pun akhirat

    ReplyDelete